Humánerőforrás-fejlesztési program - Zalaegerszegi Szakképzési Centrum Munkácsy Mihály Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája
 
 
  Intézményv. pályázatÁlláshirdetésKépzéseinkÉrettségi vizsgaHírekNévadónkPályázatainkTÁMOP 2.2.5.BTÁMOP 3.1.1AMETHEFOP 3.1.3/BHEFOPHEFOP 3.1.3Leonardo 2013TÁMOP 3.1.4IskolatörténetSzabályzatokTanfolyamokEseménynaptárVersenyeinkMunkatársakIskolai könyvtárDiákokDiákalapítványVideókVersenyeredményekKépekMédiaSzülői munkaköz.HivatkozásokNyitóoldalSZÉJ 2016Közösségi szolgálatIn memoriamKözzétételi listaSZÉJ_2017Határtalanul_2017ZSZC fotovoltaikus rendszerek
 
További weblapjaink Minőség, hatékonyság, esélyegyenlőség (Innováció a Ganz-Munkácsy Szakközépiskola és Szakiskolában) innovacio. ganz-munkacsy.hu Kompetencia alapú nevelési, oktatási programot átfogóan, mintaadóan alkalmazó intézmény, előminősített referenciahely: kompetencia. ganz-munkacsy.hu A ZSZC Munkácsy Tagiskola könyvtárának honlapja: munkacsykonyvtar. munkacsyszki.hu





Legutolsó frissítés:
2017. Okt. 27. 7:33
Jelenleg 11 látogató tartózkodik az oldalon.Összes látogató 2009 szeptember óta: 407093Ezt az oldalt 2067 alkalommal jelenítették meg 2009 szeptember óta. Ebből az egyedi letöltés 1563 volt.





HEFOP 3.1.3
HEFOP-3.1.3-05/1-2005-10-0286 Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra
Projekt kezdőnapja:2006.02.01 Projekt befejezésének napja:2008.01.31 Támogatás forrása:
Európai Szociális Alap 75% 13462438 Ft.
Hazai forrás 25% 448780 Ft.
Projektben résztvevő osztályok és pedagógusok:
9.A Matematika Farkas Tünde
9.B Szövegértés, szövegalkotásLászló Krisztina
9.G Matematika Kulcsárné K. Zsuzsanna
9.H Szövegértés, szövegalkotásGerencsérné H. Eszter
9.J Életpálya építés Horváth József
9.C Idegen nyelv Nagyné F. Csilla
 
Szövegértés-szövegalkotás Bevezetésre kerül a 9.A és 9.H osztályokban. A kompetenciafejlesztésű programcsomag a kronologikusan szerkesztett irodalom oktatás és leíró nyelvtan tanítás helyébe az integrált nyelvi-irodalmi-kommunikációs képességfejlesztést szolgáló magyartanítást állítja. A tananyag hatalmas tempót diktál a pedagógusnak és diáknak egyaránt. Így a tanítás elfelejtett élményközpontú lenni. Ma, amikor az érettségi és felvételi megváltozott, szükséges a művelődés önálló megszerzési technikáinak kialakítása és fejlesztése. Olyan képességfejlesztésre van szükség, melyben a tanulók megtanulják alkalmazni a szövegfeldolgozás, szövegértelmező eljárásokat: - szövegbeli fő téma megtalálása - tényállítások megkülönböztetése - következtetések megállapítása. A fejlesztés kulcskérdése, egy tantárgyként kezelni a nyelvtant és irodalmat. Számos európai és Európán kívüli országban pl.: Japán, Anglia, USA, Németország az irodalmi és nyelvi órák nem válnak el egymástól. A hangsúly az anyanyelv működésének ismeretére, a mindennapi nyelvhasználatra és a kommunikációs készségek fejlesztésére tevődik. Fontos, hogy a nyelvi szabályrendszer mellett a tudatos, szabatos, választékos beszédmegfogalmazás is kialakuljon. Ezért kell nagyon sok rövidebb-hosszabb fogalmazást, érvelést, saját véleményt írni, illetve mondani. A szövegértés-szövegalkotási program nem az irodalomtörténetet, vagy a műfajelméletet tantervesíti, hanem abból indul ki, hogy a jó olvasóban bizonyos képességek potenciálisan működésbe lépnek, ezért ezeket kell tudatosan és módszeresen fejleszteni. Pl.: bármilyen ismeretlen művet tudjon elemezni, tudjon véleményt alkotni. Ezek az új magyar érettségi követelményei is. Az irodalom, az olvasás segít az önmegismerésben, önmeghatározásban. Mind az olvasás, mind az értelmezés, mind a kritika szövegalkotási-fogalmazási gyakorlatokkal jár együtt. A programfejlesztők a programcsomagok létrehozásakor figyelnek arra a tényre, hogy a szövegek alkotása a kulturális értékrendek mentén történjen. A fentiek miatt az iskolavezetés és a szaktanárok bíznak abban, hogy olyan oktatási formát alkalmaznak, mely eredményesebb lesz, megszeretteti a tanulókkal a magyar irodalom és nyelvtan tantárgyat. Bízunk abban, hogy a programcsomagok ebben sokat segítenek. Mi szeretnénk azt, hogy a 9-10.évfolyam után is folytathassuk ezt az új módszert és tanulóink eredményesen készüljenek fel az érettségi vizsgára. Tervezzük, hogy a II. félévi szülői értekezleten a szaktanár fogja ismertetni az elért eredményeket. Matematika Az EU 2000-ben elfogadott határozata rögzíti a tagállamok képzési rendszerének átalakítását. Különösen fontos ez az alapkészségek állandó fejlesztésére. Az oktatási programcsomagok a tanítás-tanulás megtervezését, megszervezését segítik. A kompetencia alapú oktatás a képességek, készségek fejlesztését helyezi a középpontba. A középszintű érettségi követelményei alapján határozták meg a programot, amelye segíti a megvalósítást, ellenőrzést, értékelést. A programcsomagok a hagyományos értékeken alapuló megőrzés mellett a hasznosabb, gyakorlatiasabb matematika felé mozdulnak el. Az ismereteket megszerezhetik a tanulók az internet segítségével is, ám fontosabb szempont a megszerzett tudás gyakorlati alkalmazása. Az alapvető területek mellett elengedhetetlen a matematikai gondolkodás, a modellezés és probléma megoldás képessége is. A kompetencia alapú matematika oktatás a következő készségeket, képességeket is fejleszti: - gondolkodási képesség: - rendszerezés - következtetés - érvelés - bizonyítás - kommunikációs képesség szókincs szövegértés térlátás ábrázolás - tudásszerző képességek probléma érzékenység kreativitás - tanulási képességek figyelem emlékezet feladatmegoldási képesség Az oktatás bevezetése a 9.B és 9.G osztályban történik. A fentiek miatt bízunk abban, hogy a tanulók megszeretik a matematika tantárgyat és eredményesen tanulják. Mi szeretnénk, ha a 9-10.évfolyam után is folytathatnánk az új módszer szerint az oktatást, és tanulóink eredményesen készülnének fel az érettségi vizsgára. Tervezzük, hogy a II. félévi szülői értekezleten a szaktanár fogja ismertetni az elért eredményeket.
www.nfu.hu
Webdesign és programfejlesztés:
Tüske Balázs (tuskebganz@freemail.hu)
Legfrissebb oldalak:Reformáció 500KépzéseinkI3 versenyVersenyeink_2017-18Határtalanul_2017ZSZC fotovoltaikus rendszerekÉrettségi 2017 ősz2016_2017SZÉJ_2017SZÉJ 2016Közzétételi listaA nevelő és oktató munkát segítőkPedagógusok iskolai végzettsége és szakképzettségeIdegen nyelvi verseny (angol-német)I3-Integrált Internetes Informatikaverseny 2016Munkácsy Mihály, a művész és névadóMODERN FRIZURÁM HAJFONÁSSAL 20172015/2016Mindstorms EducationÖveges Délután 2016ÁlláshirdetésKözösségi szolgálatVersenyeredményekIskolaújságIngyenes Office 365Intézményv. pályázat 
Legújabb videó:
Szenzordilemma (a ketrecharcos)Legújabb képgalériák:
Szalagvató 2017
Szalagvató 2017 osztályok HírlevélFeliratkozásLeiratkozás
Legújabb hírek:Dorina újabb sikere
2017. Nov. 13. (Hétfő)
Helikoni életérzés - Különdíj
2017. Jún. 5. (Hétfő)
További hírek...IskolaújságÖrökségünk '48 történelmi vetélkedő - országos 1. hely!!!
2015. Ápr. 7. (Kedd)
Magyarok Európában vetélkedő - országos 5. hely!!!
2015. Ápr. 7. (Kedd)
További cikkek...
Eseményeink: Nyílt nap - általános iskolások számára
Ma (Szerda)
Techtogether Junior verseny - Sportcsarnok
2017. Nov. 23. (Csütörtök)
Öveges délután
2017. Nov. 29. 14:00 (Szerda)
További események...
 
Elérhetőségeink: Címünk:
8900 Zalaegerszeg,
Gasparich u. 24.
Telefonszámunk:
06-92 510-773
E-mail címünk:
info@munkacsyszki.hu
OM azonosító:
203067
Zalaegerszegi SZC azonosító:
202105
"Munkácsy Szakközépiskoláért" Alapítvány 18958410-1-20