Nagyné Ferenczi Csilla hozzászólása - Zalaegerszegi Szakképzési Centrum Munkácsy Mihály Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája
 
 
  Intézményv. pályázatKépzéseinkÉrettségi vizsgaHírekNévadónkPályázatainkTÁMOP 2.2.5.BTÁMOP 3.1.1AMETHEFOP 3.1.3/BHEFOPHEFOP 3.1.3ZárókonferenciaHorváth JózsefNagyné Ferenczi CsillaLászló KrisztinaKépekLeonardo 2013TÁMOP 3.1.4IskolatörténetSzabályzatokEseménynaptárVersenyeinkMunkatársakIskolai könyvtárDiákokDiákalapítványVideókVersenyeredményekKépekMédiaSzülői munkaköz.HivatkozásokNyitóoldalSZÉJ 2016Közösségi szolgálatIn memoriamKözzétételi listaSZÉJ_2017Határtalanul_2017-18Fotovoltaikus r.SZEJ_2018AdatvédelemRobotika szakkörNyílt nap
 
További weblapjaink Minőség, hatékonyság, esélyegyenlőség (Innováció a Ganz-Munkácsy Szakközépiskola és Szakiskolában) innovacio. ganz-munkacsy.hu Kompetencia alapú nevelési, oktatási programot átfogóan, mintaadóan alkalmazó intézmény, előminősített referenciahely: kompetencia. ganz-munkacsy.hu A ZSZC Munkácsy Tagiskola könyvtárának honlapja: munkacsykonyvtar. munkacsyszki.hu





Legutolsó frissítés:
2018. Okt. 26. 18:29
Jelenleg 37 látogató tartózkodik az oldalon.Összes látogató 2009 szeptember óta: 448040Ezt az oldalt 1838 alkalommal jelenítették meg 2009 szeptember óta. Ebből az egyedi letöltés 1746 volt.





Idegen nyelv A programban résztvevő osztály: 10 C Ganz Ábrahám Székhelyiskola A projektről általában: Az NFT HEFOP 3.1.3-as pályázatának idegen nyelvi modulját szeretném az alábbiakban bemutatni. A programban résztvevő tavalyi 9.C osztályt 14 fővel a 2006-2007-es tanév második félévétől vettem át, s a pályázat programcsomagjai is körülbelül erre az időre váltak hozzáférhetővé az Interneten. A programcsomagokat kezdetben csak a páratlan számú osztályokra dolgozták ki, ma már azonban hozzáférhetőek a páros számú osztályok programcsomagjai is. A 9-es évfolyam számára kidolgozott programcsomag 10 modult tartalmaz különböző témákban. A modulokat áttekintve megállapítható, hogy a legapróbb részletekig tartalmazzák a kompetencia alapú oktatás jellemzőit, azaz a készségek, képességek fejlesztését, az alkalmazásképes tudást középpontba helyező oktatást, illetve ezek eszközrendszerét, pl. a problémaközpontú tanítást, felfedeztető tanítást-tanulást, tevékenységen alapuló fejlesztést. Mindez azonban nem lehet újdonság a hosszabb ideje idegen nyelvet tanítók számára, hiszen a paradigmaváltás már régebben lezajlott ezen a területen, az új típusú nyelvkönyvekkel áttértünk a kommunikatív nyelvtanításra. Ez lehetett oka annak, hogy az idegen nyelvi modul programcsomagjait csak kiegészítő, az oktatást mintegy színesebbé tevő anyagként ajánlották a programban résztvevő kollégáknak. A pályázat azonban nemcsak a programcsomagok alkalmazását jelentette, a számítógépes modulokon megismerkedtünk ugyanis a Sulinet Digitális Tudásbázis keretrendszerével, annak alkalmazási lehetőségeivel. A rendszer segítségével lehetővé válik az önálló tananyag, illetve tesztek készítése, szerkesztése. A képzéseken bemutatott információs és kommunikációs technológiák, multimédiás hardvereszközök használata, a pár- és csoportmunkához szükséges könnyen mozgatható padok mind-mind segítenek a módszertani kultúra megváltoztatásában, frissítésében. A programcsomagról részletesen: A programcsomag 9. évfolyam számára összeállított 10 modulja nagy változatosságot mutat több tekintetben is. A modulok célcsoportja a 14-17 éves tanulók, típusai lehetnek a kreatív kommunikációt, az Internet használatát, illetve a projektmunkát fejlesztő modulok. A célnyelvi szintkövetelmény sem egységes, néhány modul A2-es szintű, többségük viszont B1es szintű. Közös pont viszont a modulok multikulturális jellege, ami komoly háttértudást feltételez a diákok részéről. A programcsomag moduljait áttanulmányozván kezdő szintű csoportomnak csak 3-at tudtam kiválasztani, hogy azok mind a nyelvi szintet, mind témáját tekintve számukra megfeleljen. A tanári példányok nagyon jól kiszolgálják a tanárokat. Igaz, kell is ez a segítség, hogy jól és sikeresen kezemben tudjam tartani az órát. A modulok feszített tempót diktálnak, szerkesztői fegyelmezett, sokrétű tudással rendelkező diákokkal számolhattak. Az új tanítási stílus jegyében a tanárnak a frontális munka helyett inkább a tanulásszervezés a feladata, az osztálymunkát is a háttérből irányítja. A modulok megvalósításakor a legnagyobb mértékben támaszkodtam a tanári példányban leírtakhoz, s ez alapos felkészülést jelentett számomra. Igyekeztem az adott időkereten belül maradni, hogy sikerüljön a modult a jelzett 4 vagy 5 tanóra alatt lebonyolítani, de előfordult, hogy egy-két lépést ki kellett hagynom. A kiválasztott modulok fő célja az egymással való társalgás, egymás kérdezése volt a célnyelven, megadott témáról. Szerencsés volt, hogy a modul tartalmazott 3-4 kezdő kérdést, s ezek után már a diákok is könnyen kitaláltak még kérdéseket. Komoly kihívást jelentett azonban számukra a célnyelven való társalgás. A kérdéseket és válaszokat a megadott nyomtatványokon jegyzetelni kellett a későbbi feldolgozás érdekében, ez okozott némi problémát egyes tanulóknál, akiknek egyébként is nehezen megy az írás. A modulok tartalmaztak prezentációkat is, ezek helyett inkább fogalmazásokat készíttettem. A tanulók többsége ugyanis képtelen arra, hogy más diáktársára hosszabb ideig odafigyeljen. Az értékelési lap kitöltését is mellőztem, mert alkalmatlannak bizonyultak arra, hogy a másik munkájára építő kritikát tegyenek. Pozitív tapasztalatok: A modulokat értékelvén sok pozitív tapasztalatról tudok beszámolni. Szembetűnő volt a diákok lelkesedése az új iránt. Jó szervező készségük is megmutatkozott a feladatmegoldások során, a csoportok kialakításánál is aktívak voltak, képesek voltak viszonylag gyorsan váltani, amikor más társsal kellett csoportot alakítani. Tetszett nekik, hogy nagyobb kezdeményező szerephez jutottak, s ezzel jól is éltek több helyzetben. A számítógép, az Internet használata is népszerű volt a diákok körében, látszik, hogy ezen a területen nagyon otthonosan érzik magukat, a megadott témákhoz kerestek egyéb érdekességeket, fényképeket. Negatív tapasztalatok: A negatívumok a célnyelven való társalgásban nyilvánultak meg, igaz, hogy vannak olyan tanulók, akik anyanyelven sem szívesen közlik gondolataikat. A csoportmunkánál is előjött az a gyakori probléma, hogy a jobbak dolgoznak a lustábbak, gyengébbek helyett is. Gondot jelentett az is, hogy a tananyag csak egy-két fénymásolt lapon jelent meg, a magyar oktatás ismeretanyaggal megterhelt tankönyveinek világában ez egy idő után komolytalan hozzáállást eredményezett. Kihívást jelentett a csoportmunkák, párbeszédek értékelése is. Ideális az lenne, ha ez a kompetencia alapú, főleg a kooperatív technikákra épített oktatás jóval szélesebb körben elterjedne, a tanulók az általános iskolából már olyan készségeket, képességeket hoznának magukkal, hogy az új módszertan, a tanítás, tanulásszervezés folyékonyan, hatékonyabban menjen, hiszen a középiskolában a tananyag elmélyítése, bővítése a cél az érettségi komoly követelményei miatt. Nagyné Ferenczi Csilla
www.nfu.hu
Webdesign és programfejlesztés:
Tüske Balázs (tuskebganz@freemail.hu)
Legfrissebb oldalak:Nyílt napVersenyeink 2018/2019Közösségi szolgálatRobotika szakkörÉrettségi vizsga 2018 őszAdatvédelemHatártalanul_2017-18SZEJ_2018KépzéseinkKözzétételi listaÖkolábnyom tesztVersenyeredményekIngyenes Office 365 
Legújabb videó:
Szenzordilemma (a ketrecharcos)Legújabb képgalériák:
Egészségnap, sportnap 2018
Nyílt nap - 2018.11.07 HírlevélFeliratkozásLeiratkozás
Legújabb hírek: 24. a 303-ból
2018. Máj. 12. (Szombat)
ÁSZÉV 2018
2018. Ápr. 18. (Szerda)
További hírek...IskolaújságÖrökségünk '48 történelmi vetélkedő - országos 1. hely!!!
2015. Ápr. 7. (Kedd)
Magyarok Európában vetélkedő - országos 5. hely!!!
2015. Ápr. 7. (Kedd)
További cikkek...
Eseményeink: OKTV matematika verseny iskolai forduló
Ma (Szerda)
Gordius matematika versenyre nevezés
2018. Nov. 15. (Csütörtök)
Gólyaavató
2018. Nov. 16. (Péntek)
Pályaválasztási kiállítás
2018. Nov. 22. (Csütörtök)
OKTV informatika verseny iskolai forduló
2018. Nov. 22. (Csütörtök)
További események...
 
Elérhetőségeink: Címünk:
8900 Zalaegerszeg,
Gasparich u. 24.
Telefonszámunk:
06-92 510-773
E-mail címünk:
info@munkacsyszki.hu
OM azonosító:
203067
Zalaegerszegi SZC azonosító:
202105
"Munkácsy Szakközépiskoláért" Alapítvány 18958410-1-20