Horváth József beszéde - Zalaegerszegi Szakképzési Centrum Munkácsy Mihály Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája
 
 
  Intézményv. pályázatJavítóvizsgaFelvételi jegyzékÁlláshirdetésKépzéseinkÉrettségi vizsgaHírekNévadónkPályázatainkTÁMOP 2.2.5.BTÁMOP 3.1.1AMETHEFOP 3.1.3/BHEFOPHEFOP 3.1.3ZárókonferenciaHorváth JózsefNagyné Ferenczi CsillaLászló KrisztinaKépekLeonardo 2013TÁMOP 3.1.4IskolatörténetSzabályzatokTanfolyamokEseménynaptárVersenyeinkMunkatársakIskolai könyvtárDiákokDiákalapítványVideókVersenyeredményekKépekMédiaSzülői munkaköz.HivatkozásokNyitóoldalSZÉJ 2016Közösségi szolgálatIn memoriamKözzétételi listaSZÉJ_2017Határtalanul_2017-18Fotovoltaikus r.SZEJ_2018Adatvédelem
 
További weblapjaink Minőség, hatékonyság, esélyegyenlőség (Innováció a Ganz-Munkácsy Szakközépiskola és Szakiskolában) innovacio. ganz-munkacsy.hu Kompetencia alapú nevelési, oktatási programot átfogóan, mintaadóan alkalmazó intézmény, előminősített referenciahely: kompetencia. ganz-munkacsy.hu A ZSZC Munkácsy Tagiskola könyvtárának honlapja: munkacsykonyvtar. munkacsyszki.hu





Legutolsó frissítés:
2018. Jún. 23. 7:53
Jelenleg 32 látogató tartózkodik az oldalon.Összes látogató 2009 szeptember óta: 432466Ezt az oldalt 1678 alkalommal jelenítették meg 2009 szeptember óta. Ebből az egyedi letöltés 1578 volt.





HEFOP/2005 3.1.3. Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra A Foglalkozáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium és az Oktatási Minisztérium 2005. júniusában hirdette meg a Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program keretében a Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra pályázatát. A pályázati célcsoport pedagógusok, intézményvezetők, tanulók voltak. Pályázhatott a helyi önkormányzati szerv általános és középiskolája. Az elnyerhető maximális támogatás iskolák számára 18 millió forint volt. A pályázati program célkitűzése, hogy az egész életen át tartó tanulás megalapozása biztosítja a tudás alapú társadalom és gazdaság létrejöttének feltételeit. A pályázat keretében fel kell készíteni a pedagógusokat, intézményvezetőket az oktatás módszertani kultúrájának fejlesztésére. A pályázat keretében továbbképzés, adaptáció és eszközbeszerzés valósul meg. A Ganz Ábrahám és Munkácsy Mihály Szakközépiskola és Szakiskola eredményesen pályázott és a nyertes pályázat megvalósítását a 2006/2007-es tanévben kezdte meg. A projektben az integrált iskola tagintézményenként 3-3 osztállyal vett részt, a Szövegértés, szövegalkotás, Matematika, Életpálya építés és Idegen nyelv kompetencia területeken. A projekt kezdetekor a résztvevő osztályoknak állandó tantermet jelöltünk ki, hogy az új oktatási módszert megfelelő környezetben tudják alkalmazni. Szövegértés, szövegalkotás kompetencia területen a 9.B gépész és a 9.H közlekedési szakmacsoportos osztályt László Krisztina és Gerencsérné Horváth Eszter szaktanárok oktatták. A Matematika kompetencia területen a 9.A informatika és a 9.G elektrotechnikai szakmacsoportos osztályok oktatását Farkas Tünde és Kulcsárné Kalamár Zsuzsanna irányította. Az idegen nyelv oktatás eredményessége egyre fontosabb a szakközépiskolai képzésben, ezért kerestük a hatékonyabb módszert Nagyné Ferenczi Csilla kolléganő irányításával. Szakiskolai osztályban a 9.J közlekedési szakmacsoportban Horváth József szaktanár valósította meg az Életpálya építés kompetencia területet. A projekt kezdetekor szülői értekezleten szeptember 19-én és 29-én tájékoztattuk a szülőket az új projekt célkitűzéseiről és kértük támogatásukat. A szülők megértették a korszerűbbre való törekvésünket és támogatták a projektet, melyről tanév végén beszámolót kaptak. A tanévkezdésre a pedagógusok felkészítése az új módszer bevezetésére nem történt meg, mivel csak későbbi időpontban hirdette meg továbbképzéseket az irányító hatóság. Legkorábban a Szövegértés, szövegalkotás és a Matematika továbbképzés zajlott le Székesfehérváron. A továbbképzésről a kolléganők vegyes érzelmekkel számoltak be, hiszen kevés használható információt kaptak. Az előadók sem rendelkeztek tapasztalattal, és nem voltak birtokában az új módszereknek. Az iskola biztosította a tanároknak az internet elérhetőséget, nyomtatási és fénymásolási lehetőséget, így a Tanulói munkafüzet, Tanári útmutatók elérhetővé váltak. A Tanulói munkafüzet szállítása megkezdődött, de többször voltak késedelmek a szállításban. A tanév első félévében felgyorsultak a tanár továbbképzések és vezetői képzések. A képzések hétvégén valósultak meg, napi 10-12 órás igénybevétellel. Ezért is törekedtünk arra, hogy lehetőség szerint zalaegerszegi helyszínt biztosítsunk, hogy az utazás ne vegyen el időt a pedagógusoktól. Időpont egyeztetési nehézségek miatt így is volt nagykanizsai, pécsi, zamárdi és pilisborosjenői továbbképzés. A tanév során lezajlott 120 órás továbbképzések jelentős megterhelést jelentettek a kollégák számára. Iskolánk pedagógusai a módszertani továbbképzés mellett az informatikai jellegű továbbképzést tartották hasznosnak, mert segítséget nyújtottak az elektronikus tananyag feldolgozásában. A tanév első félévében kellett elkészíteni a Projekt előrehaladási jelentést, melyet kezdetben Zalaegerszegen ellenőrizték formailag, majd továbbítottak az irányító hatóságnak. Az előrehaladási jelentések megfogalmazása, a csatolt dokumentumok aprólékossága, a továbbképző intézmények nehézkes igazolása miatt késett a PEJ-ek elfogadása. Az irányító hatóság sem volt felkészülve a tömeges anyag feldolgozására. Ezért is vezették be 2006. decemberében az EPEJ-t, mely a feldolgozást hivatott gyorsítani. Sajnálatos azonban, hogy egy év elteltével sem történt meg a PEJ-ek elfogadása, a pénzügyi elszámolás jóváhagyása. Iskolánk fontosnak tartotta a programhoz kapcsolódó eszközök beszerzését. Mivel az informatikai eszközök terén közbeszerzésre voltunk kötelezettek, itt is jelentős időveszteséget szenvedtünk. Az eredményes közbeszerzés csak 2007. februárjában valósult meg, ekkor realizálódott az 5,1 milliós eszközbeszerzés, melynek keretében 3 db telepített készlet került a tantermekbe: 1 db projektor, 1 db aktív tábla, 1 db számítógép. Mobil prezentációs eszköz: 2 db hordozható aktív tábla, 1 db projektor, 1 db számítógép, 2 db laptop, 3 db multimédiás számítógép beszerzése valósult meg. A tanár továbbképzések a 2006/2007-es tanév végére befejeződtek. A 2007/2008-as tanév első félévében a pedagógiai kulturáltság fejlesztése érdekében újabb 19 kolléga vett részt módszertani továbbképzésen. Az oktatások témája: Változásmenedzsment és Kooperatív oktatástechnikai módszer. A projekt megvalósítását mentorok segítették, melyeket a Győri Pedagógiai Intézettől rendeltünk meg. A mentorok általában három alkalommal keresték fel iskolánkat és beszélték meg a felmerült problémákat, nehézségeket. Sajnos értékelhető segítséget nem tudtak minden esetben adni, hiszen ők is most ismerkedtek meg az új oktatási formával és nem volt kellő tapasztalatuk. A 2007/2008-as tanévben a pályázatban megfogalmazottak szerint folytattuk a kompetencia alapú oktatást. Ehhez a tanári útmutatókat és tanulói munkafüzetet megrendeltük és kisebb pontatlansággal meg is érkeztek. Az új belépő osztályok az előző tanévben megismert szakmacsoportokból kerültek ki, hiszen a folytonosságot szerettük volna biztosítani. Fontosnak tartottuk, hogy az esetlegesen lemorzsolódó tanuló hasonló oktatási formában tudja tanulmányait megismételni. A projektben résztvevő pedagógusok támogatták az új kompetencia alapú oktatási formát, mert a szakközépiskolai képzésbe bekerülő tanulók komoly szövegértési, olvasási nehézséggel és matematikai alapkészségek hiányával küzdenek. A pedagógusok azonban kétségeiket is megfogalmazták, mely szerint folytatható-e a program a 11-12. évfolyamon, az érettségi követelményeket teljesíteni tudják-e a tanulók. Véleményük szerint leginkább a matematika tananyag elégíti ki leginkább az érettségi követelményszintjét. A szövetértés, szövegalkotás kompetencia területén azonban félő, hogy a nyelvtan, helyesírás problémát okozhat. Ez azonban csak a jövőben derülhet ki. Iskolánk mindenesetre folytatni kívánja az új korszerű oktatási módszerek alkalmazását, hiszen a jövőben csak korszerű ismerettel felvértezett tanulók felelnek meg a gazdasági élet elvárásainak. A projekt zárásaként szeretném megköszönni valamennyi kollégámnak az új módszer bevezetése érdekében kifejtett munkát és kívánok további szép eredményeket a pedagógiai munkában. Horváth József
projektmenedzser
www.nfu.hu
Webdesign és programfejlesztés:
Tüske Balázs (tuskebganz@freemail.hu)
Legfrissebb oldalak:AdatvédelemJavítóvizsgaHatártalanul_2017-18Felvételi jegyzékSZEJ_2018Érettségi vizsga 2018 május-júniusReformáció 500KépzéseinkI3 versenyVersenyeink_2017-18Érettségi 2017 őszSZÉJ_2017Közzétételi listaMODERN FRIZURÁM HAJFONÁSSAL 2017Ökolábnyom tesztKözösségi szolgálatVersenyeredményekIskolaújságIngyenes Office 365 
Legújabb videó:
Szenzordilemma (a ketrecharcos)Legújabb képgalériák:
Műszaki tábor 2018-07-05
Műszaki tábor 2018-06-27 HírlevélFeliratkozásLeiratkozás
Legújabb hírek: 24. a 303-ból
2018. Máj. 12. (Szombat)
ÁSZÉV 2018
2018. Ápr. 18. (Szerda)
További hírek...IskolaújságÖrökségünk '48 történelmi vetélkedő - országos 1. hely!!!
2015. Ápr. 7. (Kedd)
Magyarok Európában vetélkedő - országos 5. hely!!!
2015. Ápr. 7. (Kedd)
További cikkek...
Elérhetőségeink: Címünk:
8900 Zalaegerszeg,
Gasparich u. 24.
Telefonszámunk:
06-92 510-773
E-mail címünk:
info@munkacsyszki.hu
OM azonosító:
203067
Zalaegerszegi SZC azonosító:
202105
"Munkácsy Szakközépiskoláért" Alapítvány 18958410-1-20