Munkácsy Mihály élete, munkássága - Zalaegerszegi Szakképzési Centrum Munkácsy Mihály Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája
 
 
  Intézményv. pályázatÁlláshirdetésKépzéseinkÉrettségi vizsgaHírekNévadónkMunkácsy MihályPályázatainkIskolatörténetSzabályzatokTanfolyamokEseménynaptárVersenyeinkMunkatársakIskolai könyvtárDiákokDiákalapítványVideókVersenyeredményekKépekMédiaSzülői munkaköz.HivatkozásokNyitóoldalSZÉJ 2016Közösségi szolgálatIn memoriamKözzétételi listaSZÉJ_2017Határtalanul_2017ZSZC fotovoltaikus rendszerek
 
További weblapjaink Minőség, hatékonyság, esélyegyenlőség (Innováció a Ganz-Munkácsy Szakközépiskola és Szakiskolában) innovacio. ganz-munkacsy.hu Kompetencia alapú nevelési, oktatási programot átfogóan, mintaadóan alkalmazó intézmény, előminősített referenciahely: kompetencia. ganz-munkacsy.hu A ZSZC Munkácsy Tagiskola könyvtárának honlapja: munkacsykonyvtar. munkacsyszki.hu





Legutolsó frissítés:
2017. Okt. 27. 7:33
Jelenleg 12 látogató tartózkodik az oldalon.Összes látogató 2009 szeptember óta: 407094Ezt az oldalt 8682 alkalommal jelenítették meg 2009 szeptember óta. Ebből az egyedi letöltés 7549 volt.





Névadók Munkácsy Mihály
A realizmus jelentős mestere, a magyar nemzeti festészet egyik megteremtője. Elmagyarosodott bajor tisztviselőcsaládból származott. Szülei korai halála után anyai nagybátyja nevelte. Békéscsabán asztalosmesterséget tanult, majd Aradon volt asztaloslegény. 186l-62-ben felhagyott szakmájával, Szamossy E. vándor portréfestő mellett lett segéd. 1863-tól Pesten Ligeti A. és Than M. támogatták művészi törekvéseit. E korszakának legjelentősebb képe, a Búsuló betyár Madarász V. romantikus festészetének hatását mutatja. 1865-ben a Képzőművészeti Társulat ösztöndíjával rövid ideig a bécsi akadémia előkészítő osztályában K. Rahl tanítványa volt, a müncheni akadémián Wagner S. és W. von Kaulbach óráit látogatta. 1867-ben állami ösztöndíjjal a párizsi világkiállításra utazott, ahol pl. a tájképfestészetét később meghatározó G. Courbet műveivel találkozott. 1868-ban Düsseldorfban az életképfestő Ludwig Knaus tanítványaként elsősorban a részlettanulmányok és fényképek alkalmazásának technikáját sajátította el. Művészi önállósulásának első jelentős műve, az Ásító inas, még Düsseldorfban született. Az 1860-as évek végére kialakult a festészetére jellemző sokalakos, többrétegű jellem- és cselekményábrázolásra épülő, a drámai hatáskeltés eszközeit felerősítő életképi kompozíció típus, amelyet az 1870-es években már érett festői eszközökkel, nagyvonalú egyszerűsítésekkel alkalmazott pl. Éjjeli csavargók (1873). 1870-ben a párizsi Szalon kiállításán aranyérmet nyert Siralomház (1869) című képével, 1871-ben ezt a Tépéscsinálók sikere követte. Ugyanabban az évben barátjával, Paál L.-val Párizsba költözött, ahol 1896-ig, betegsége elhatalmasodásáig élt és dolgozott.   1873-ban feleségül vette De Marches báró özvegyét, és a francia arisztokrácia és vagyonos polgárság egyik legkeresettebb festője lett. Az 1870-es években festészete kiteljesedett, ekkor készült Rőzsehordó nő (1873), Köpülő asszony (1973) megközelítették a Siralomház legjobb festészeti erényeit. Bár művészetére rövid ideig hatott az impresszionizmus is Poros út II. 1874-83, önálló stílusát a modern festészeti irányzatok nem befolyásolták. 1878-ban Ch. Sedelmeyer párizsi műkereskedővel kötött szerződése nyomán elsősorban sablonokra épülő szalonképeket vártak tőle Babalátogatóban (1879). Az 1880-as években készült nagyméretű kompozíciói Krisztus Pilátus előtt (1881), Golgota (1884), valamint a bécsi kormány megbízásából festett A reneszánsz apoteózisa 1888-90 című óriási mennyezetpannója meg sem közelítette fő műveinek realizmusát. Stílusérzéke ekkor elsősorban kisméretű csendéletein, tájképein és portréin érvényesült Fasor (1886). 1888-ban nem újították meg szerződését, színpadias képeitől a közönség is elfordult. 1891-93-ban a magyar kormány megbízásából megfestette monumentális Honfoglalás 1895-96 című festményét, és utolsó sokalakos kompozícióját, az Ecce homót (1895). Élete utolsó három évét szanatóriumban és elmegyógyintézetben töltötte. A realizmus formakincséből merítő művészetében ötvözte a magyar romantikus zsáner elbeszélő, gesztusokra építő, dramatizáló hagyományát, a barbizoni tájképfestészet és a pszichologizáló düsseldorfi életképfestészet sajátosságait. Stílusát romantikus realizmusnak nevezi a magyar művészettörténet. Művészi felfogása az alföldi festőiskola tagjainak festészetében élt tovább.
www.nfu.hu
Webdesign és programfejlesztés:
Tüske Balázs (tuskebganz@freemail.hu)
Legfrissebb oldalak:Reformáció 500KépzéseinkI3 versenyVersenyeink_2017-18Határtalanul_2017ZSZC fotovoltaikus rendszerekÉrettségi 2017 ősz2016_2017SZÉJ_2017SZÉJ 2016Közzétételi listaA nevelő és oktató munkát segítőkPedagógusok iskolai végzettsége és szakképzettségeIdegen nyelvi verseny (angol-német)I3-Integrált Internetes Informatikaverseny 2016Munkácsy Mihály, a művész és névadóMODERN FRIZURÁM HAJFONÁSSAL 20172015/2016Mindstorms EducationÖveges Délután 2016ÁlláshirdetésKözösségi szolgálatVersenyeredményekIskolaújságIngyenes Office 365Intézményv. pályázat 
Legújabb videó:
Szenzordilemma (a ketrecharcos)Legújabb képgalériák:
Szalagvató 2017
Szalagvató 2017 osztályok HírlevélFeliratkozásLeiratkozás
Legújabb hírek:Dorina újabb sikere
2017. Nov. 13. (Hétfő)
Helikoni életérzés - Különdíj
2017. Jún. 5. (Hétfő)
További hírek...IskolaújságÖrökségünk '48 történelmi vetélkedő - országos 1. hely!!!
2015. Ápr. 7. (Kedd)
Magyarok Európában vetélkedő - országos 5. hely!!!
2015. Ápr. 7. (Kedd)
További cikkek...
Eseményeink: Nyílt nap - általános iskolások számára
Ma (Szerda)
Techtogether Junior verseny - Sportcsarnok
2017. Nov. 23. (Csütörtök)
Öveges délután
2017. Nov. 29. 14:00 (Szerda)
További események...
 
Elérhetőségeink: Címünk:
8900 Zalaegerszeg,
Gasparich u. 24.
Telefonszámunk:
06-92 510-773
E-mail címünk:
info@munkacsyszki.hu
OM azonosító:
203067
Zalaegerszegi SZC azonosító:
202105
"Munkácsy Szakközépiskoláért" Alapítvány 18958410-1-20