Munkácsy Mihály élete, munkássága - Zalaegerszegi Szakképzési Centrum Munkácsy Mihály Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája
 
 
  Intézményv. pályázatKépzéseinkÉrettségi vizsgaHírekNévadónkMunkácsy MihályPályázatainkIskolatörténetSzabályzatokEseménynaptárVersenyeinkMunkatársakIskolai könyvtárDiákokDiákalapítványVideókVersenyeredményekKépekMédiaSzülői munkaköz.HivatkozásokNyitóoldalKözösségi szolgálatIn memoriamKözzétételi listaHatártalanul_2017-18Fotovoltaikus r.SZEJ_2018AdatvédelemRobotika szakkörNyílt nap
 
További weblapjaink Minőség, hatékonyság, esélyegyenlőség (Innováció a Ganz-Munkácsy Szakközépiskola és Szakiskolában) innovacio. ganz-munkacsy.hu Kompetencia alapú nevelési, oktatási programot átfogóan, mintaadóan alkalmazó intézmény, előminősített referenciahely: kompetencia. ganz-munkacsy.hu A ZSZC Munkácsy Tagiskola könyvtárának honlapja: munkacsykonyvtar. munkacsyszki.hu





Legutolsó frissítés:
2018. Nov. 17. 18:23
Jelenleg 2 látogató tartózkodik az oldalon.Összes látogató 2009 szeptember óta: 452634Ezt az oldalt 9177 alkalommal jelenítették meg 2009 szeptember óta. Ebből az egyedi letöltés 8018 volt.





Névadók Munkácsy Mihály
A realizmus jelentős mestere, a magyar nemzeti festészet egyik megteremtője. Elmagyarosodott bajor tisztviselőcsaládból származott. Szülei korai halála után anyai nagybátyja nevelte. Békéscsabán asztalosmesterséget tanult, majd Aradon volt asztaloslegény. 186l-62-ben felhagyott szakmájával, Szamossy E. vándor portréfestő mellett lett segéd. 1863-tól Pesten Ligeti A. és Than M. támogatták művészi törekvéseit. E korszakának legjelentősebb képe, a Búsuló betyár Madarász V. romantikus festészetének hatását mutatja. 1865-ben a Képzőművészeti Társulat ösztöndíjával rövid ideig a bécsi akadémia előkészítő osztályában K. Rahl tanítványa volt, a müncheni akadémián Wagner S. és W. von Kaulbach óráit látogatta. 1867-ben állami ösztöndíjjal a párizsi világkiállításra utazott, ahol pl. a tájképfestészetét később meghatározó G. Courbet műveivel találkozott. 1868-ban Düsseldorfban az életképfestő Ludwig Knaus tanítványaként elsősorban a részlettanulmányok és fényképek alkalmazásának technikáját sajátította el. Művészi önállósulásának első jelentős műve, az Ásító inas, még Düsseldorfban született. Az 1860-as évek végére kialakult a festészetére jellemző sokalakos, többrétegű jellem- és cselekményábrázolásra épülő, a drámai hatáskeltés eszközeit felerősítő életképi kompozíció típus, amelyet az 1870-es években már érett festői eszközökkel, nagyvonalú egyszerűsítésekkel alkalmazott pl. Éjjeli csavargók (1873). 1870-ben a párizsi Szalon kiállításán aranyérmet nyert Siralomház (1869) című képével, 1871-ben ezt a Tépéscsinálók sikere követte. Ugyanabban az évben barátjával, Paál L.-val Párizsba költözött, ahol 1896-ig, betegsége elhatalmasodásáig élt és dolgozott.   1873-ban feleségül vette De Marches báró özvegyét, és a francia arisztokrácia és vagyonos polgárság egyik legkeresettebb festője lett. Az 1870-es években festészete kiteljesedett, ekkor készült Rőzsehordó nő (1873), Köpülő asszony (1973) megközelítették a Siralomház legjobb festészeti erényeit. Bár művészetére rövid ideig hatott az impresszionizmus is Poros út II. 1874-83, önálló stílusát a modern festészeti irányzatok nem befolyásolták. 1878-ban Ch. Sedelmeyer párizsi műkereskedővel kötött szerződése nyomán elsősorban sablonokra épülő szalonképeket vártak tőle Babalátogatóban (1879). Az 1880-as években készült nagyméretű kompozíciói Krisztus Pilátus előtt (1881), Golgota (1884), valamint a bécsi kormány megbízásából festett A reneszánsz apoteózisa 1888-90 című óriási mennyezetpannója meg sem közelítette fő műveinek realizmusát. Stílusérzéke ekkor elsősorban kisméretű csendéletein, tájképein és portréin érvényesült Fasor (1886). 1888-ban nem újították meg szerződését, színpadias képeitől a közönség is elfordult. 1891-93-ban a magyar kormány megbízásából megfestette monumentális Honfoglalás 1895-96 című festményét, és utolsó sokalakos kompozícióját, az Ecce homót (1895). Élete utolsó három évét szanatóriumban és elmegyógyintézetben töltötte. A realizmus formakincséből merítő művészetében ötvözte a magyar romantikus zsáner elbeszélő, gesztusokra építő, dramatizáló hagyományát, a barbizoni tájképfestészet és a pszichologizáló düsseldorfi életképfestészet sajátosságait. Stílusát romantikus realizmusnak nevezi a magyar művészettörténet. Művészi felfogása az alföldi festőiskola tagjainak festészetében élt tovább.
www.nfu.hu
Webdesign és programfejlesztés:
Tüske Balázs (tuskebganz@freemail.hu)
Legfrissebb oldalak:Közösségi szolgálatNyílt napVersenyeink 2018/2019Robotika szakkörÉrettségi vizsga 2018 őszAdatvédelemHatártalanul_2017-18SZEJ_2018KépzéseinkKözzétételi listaÖkolábnyom tesztVersenyeredményekIngyenes Office 365 
Legújabb videó:
Szenzordilemma (a ketrecharcos)Legújabb képgalériák:
Adventi témahét 2018 - Teadélután
Szalagavató 2018 HírlevélFeliratkozásLeiratkozás
Legújabb hírek: 24. a 303-ból
2018. Máj. 12. (Szombat)
ÁSZÉV 2018
2018. Ápr. 18. (Szerda)
További hírek...IskolaújságÖrökségünk '48 történelmi vetélkedő - országos 1. hely!!!
2015. Ápr. 7. (Kedd)
Magyarok Európában vetélkedő - országos 5. hely!!!
2015. Ápr. 7. (Kedd)
További cikkek...
Eseményeink: I3 verseny eredményhirdetés
2018. Dec. 18. 13:00 (Kedd)
Karácsonyi ünnepély
2018. Dec. 21. (Péntek)
Szünet előtti utolsó tanítási nap
2018. Dec. 21. (Péntek)
Szünet utáni első tanítási nap
2019. Jan. 3. (Csütörtök)
Osztályozó vizsgák (első nap)
2019. Jan. 16. (Szerda)
További események...
 
Elérhetőségeink: Címünk:
8900 Zalaegerszeg,
Gasparich u. 24.
Telefonszámunk:
06-92 510-773
E-mail címünk:
info@munkacsyszki.hu
OM azonosító:
203067
Zalaegerszegi SZC azonosító:
202105
"Munkácsy Szakközépiskoláért" Alapítvány 18958410-1-20